همانطور که از اسمش پیداست، محتوای همیشه سبز انقضایی ندارد. این نوع محتوا حتی بعد از چند سال از زمان انتشار هم همچنان میتواند مفید و کارآمد باشد و بماند. مقالات طولانی و عمقی و با طول عمر بین یک تا دو سال را میتوان محتوای همیشه سبز دانست.
اینترنت این روزها پر است از محتوای کم کیفیت و بیارزش. به دلیل همین تداول هست که اکثر برندها تصمیم میگیرند که هزینه کمتری را خرج تولید محتوا کنند و محتوایی را ارائه میکنند که مثل اکثر محتوای اینترنتی کم کیفیت و بیارزش به حساب میآید. شما اما به جای اینکه همین اشتباه را مرتکب شوید و در دام محتوای کم کیفیت گیر کنید باید به محتوای همیشه سبز اهمیت بدهید.
بسیاری از برندها تصور میکنند که زمان، انرژی و پول کافی برای تولید محتوای همیشه سبز را ندارند. اما این دلایل اصلا منطقی نیست. محتوای همیشه سبز بهترین نوع محتوایی است که باید تولید کنید حتی اگر مجبور باشید زمان یا پول بیشتری را صرف تولید محتوا کنید.
هر کسی در هر موضوعی میتواند و باید محتوایی همیشه سبز تولید کند. این هم ۳ دلیل بیشتر در شرح اینکه چرا باید محتوای همیشه سبز تولید کنید.
۱- در موتورهای جستجو رنک خوبی میگیرد
به طور طبیعی، وقتی بحث تولید محتوای خوب برای گوگل به میان میآید، بهینه سازی در اولویت کار شما قرار دارد. در این صورت باید بدانید که محتوای همیشه سبز به خاطر طول عمر فراوانی که دارد در موتورهای جستوجو رنک بالایی کسب خواهد کرد. برای به حد اکثر رساندن تاثیر این محتوا، باید یک تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید تا مطمئن شوید که محتوای شما برای آن کلمات کلیدی هدفتان به خوبی بهینه سازی شده باشد.
۲- برای مدت بیشتری بازدیدکننده جذب میکند
محتوای همیشه سبز همچنین این قابلیت را دارد که برای مدت بیشتری بازدیدکننده جذب کند. بسیاری از وبلاگهایی که از چند سال پیش به تولید محتوای همیشه سبز پرداختهاند، هنوز هم برای اولین و قدیمیترین مطالب خود بازدید زیادی دریافت میکنند. شاید غیرممکن به نظر برسد ولی در عصر محتوای ضعیف، تولید محتوای همیشه سبز میتواند شما و برندتان را همیشه در صدر قرار دهد.
۳- در دید بازدیدکنندهها قرار میگیرید، بدون اینکه قدیمی به نظر برسید
در برخی از موضوعات که به مرور زمان به کندی تغییر میکنند و یا حتی اصلا تغییر نمیکنند، محتوای همیشه سبز شانس موفقیت شما را خیلی بیشتر میکند. موضوعاتی مثل “چطور برای کسبوکار خود یک پیج در فیسبوک راه بیاندازید و آن را مدیریت کنید” یا “مشکلات مرسومی که ممکن است در کار خود با آنها روبهرو شوید” از جمله موضوعاتی هستند که در گذر زمان تغییرات کمی خواهد داشت و بازده محتوای همیشه سبز را به حد اکثر میرساند.
حالا که میدانید محتوای عمیق و طولانی و همیشه سبز چقدر مفید و کارآمد هست مطمئن هستم که الان برای تولید اولین محتوای همیشه سبز خود لحظه شماری میکنید. به همین دلیل سه قانون مهم در تولید محتوای همیشه سبز را مرور میکنیم:
۱- تحقیق انجام دهید
تحقیق کردن کلید موفقیت است، مخصوصا اگر موضوعی باشد که بتوان برای آن موضوع یک محتوای طولانی تولید کرد. در ضمن یادتان باشد که تحقیق در مورد کلمات کلیدی و رفتار بازدیدکنندگان خود را نادیده نگیرید. هر دو حنبه به محتوای تازه متولد شده شما کمک میکند که در موتورهای جستجو رنک بهتری بگیرد و بهتر به سوالات و نیازهای بازدیدکنندگان شما پاسخ بدهد.
۲- تولید محتوای خود را بهینه سازی کنید
۳- تاکتیک به اشتراک گذاری خود را رواج دهید
راههای بسیاری وجود دارد که از طریق آنها میتوانید محتوای همیشه سبز خود را در معرض دید قرار دهید. خبرنامهها و شبکههای اجتماعی دو تا از بهترین راهها برای تبلیغ محتوای شما هستند. شما میتوانید در خبرنامه هفتگی یا ماهانه خود محتوای خود را به مشترکان خبرنامه معرفی کنید، یا در شبکههای اجتماعی آخرین مطالب خود را با دوستان و دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید، یا حتی در قالب یک ویدیو در یوتیوب مطالب خود را در معرض دید قرار دهید.
منبع:seomoz.ir