این هواپیما که "Skydweller" نام دارد توسط "Skydweller Aero" توسعه
یافته است. طراحی این هواپیما بر اساس هواپیمای سرنشیندار Solar Impulse 2
انجام شده است.این هواپیما در ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ دور دنیا سفر کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، نیروی دریایی ایالات متحده در
حال توسعه یک هواپیمای بدون خلبان خورشیدی است که میتواند ۹۰ روز در آسمان
پرواز کند تا به نظارت کشتیهای نیروی دریایی بپردازد یا به عنوان پلتفرمی
برای بازپخش ارتباطات عمل کند.
این هواپیما که "Skydweller" نام دارد توسط "Skydweller Aero" توسعه
یافته است. طراحی این هواپیما بر اساس هواپیمای سرنشیندار Solar Impulse 2
انجام شده است.این هواپیما در ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ دور دنیا سفر کرد. البته این
هواپیما هر ۵ روز یکبار مجبور به توقف بود.اما در این هواپیمای جدید اتاقک
خلبان حذف خواهد شد که این کار فضا را برای تعبیه سخت افزارهایی که
تواناییهای حرکت خودکار هواپیما را فراهم میکند، آزاد میکند.
"رابرت میلر" (Robert Miller)، مدیرعامل Skydweller Aero در گفتگو با
New Scientist گفت: وقتی اتاقک خلبان را برداریم، استقامت هواپیما را بالا
برده و فرصت نصب حداکثر ۴۰۰ کیلوگرم بار را فراهم میکنیم.
این هواپیمای بدون خلبان دارای بالهایی به طول ۲۳۶ فوت (نزدیک 70 متر) است که روی
آنها با سلولهای خورشیدی پوشیده شده است، اما سازندگان آن ممکن است
سلولهای سوختی هیدروژنی را نیز برای تقویت عملکردش به آن اضافه کنند.
"میلر" افزود: ما در حال حاضر برنامه خود را برای آزمایش پرواز
خودکار، سپس بلند شدن خودکار، سپس فرود خودکار و در نهایت اولین پرواز
خودکار خود دنبال میکنیم. پس از آزمایش همه این موارد، ما به برنامه و
آزمایش طولانی مدتمان و هدفمان که کارکردن هواپیما برای ۹۰ روز است، خواهیم
پرداخت.
این بالها با ۲۹۰۰ فوت مربع (نزدیک 290 متر مربع) سلول فتوولتاییک که ۲ کیلووات انرژی
تأمین میکنند، پوشانده خواهند شد، اما افزودن سلولهای سوختی هیدروژنی
باعث عملکرد بهتر این هواپیما میشود.
فتوولتاییک (Photovoltaics) یا به اختصار PV، فناوری تبدیل (انرژی)
نور به الکتریسیته از راه استفاده از نیمرساناها است.
این هواپیمای خودران با سرعت ۱۰۰ گره و در ارتفاع ۴۵
هزار و ۹۳۱ فوت (نزدیک 15 کیلومتر) از سطح زمین پرواز خواهد کرد و قادر به حمل ۸۰۰ پوند (نزدیک 360 کیلوگرم) بار
نیز خواهد بود.
شنبه 16 مرداد 1400 ساعت 06:10