نزدیک به 20 سال پیش، پس از گذار از دنیای شرکتهای بزرگ به کارآفرینی، به صورت مستقیم با آنچه برای کسب موفقیت لازم است آشنا شدم و دانستم که یک حقیقت بدیهی در این مورد وجود دارد: هیچ الگویی برای فرصتها ، نحوه واکنش به تجربیات جدید و همچنین مشقتهایی که با آنها روبرو خواهید شد وجود ندارد.
در حالی که کارمندان برای آزمودن روحیه کارآفرینی خود مشتاق تر می شوند، بسیاری از آنها برای وضعیت نامعلوم پرداخت حقوق به خود، سرمایهگذاری در ایدههای خود و چالشهای متمایز نمودن ارزش پیشنهادی شان برای خلق تقاضای بازار، آمادگی لازم را ندارند.
همانطور که جیمز پی بران نویسنده کتاب بزرگترین مرد کوچک در اینباره میگوید: " کارآفرین موفقی بودن همانند دونده دو و میدانی المپیک بودن است. نیاز به تعهد کامل ذهن و جسم دارد. نیازمند مهارتهای بسیاری است که همگی باید در سطح جهانی انجام شوند. نیازمند اراده آهنینی است که عده کمی آن را دارند. و نیازمند باور شکستناپذیری است که تا آخر خواهید ایستاد و برنده خواهید شد."
در ادامه این مطلب در اسکیل ما به سه چیزی که باید قبل از کارآفرین شدن برای آن آماده باشید اشاره میکنیم:
1. وزن بیشتری برای برند خودتان در نظر بگیرید
آنهایی که از شرکتهای بزرگ جهانی به کارآفرینی تغییر روند میدهند اغلب بر این باورند که برندهایی که در گذشته برای آنها کار میکردند برگ برنده آنها برای موفقیت است. شاید تا بیست سال گذشته چنین چیزی حقیقت داشت، اما در بازار امروز، مشتریان و ارباب رجوع هایتان به راهکارهایی خلاقانه و کم هزینهای نیازمندند تا کسب و کارشان رشد و نمو داشته باشد. بیش از رزومه تان، آنها میخواهند بدانند که سرویس یا محصول به اثبات رسیدهای دارید که میزان نرخ بازگشت سرمایه (ROI ) آن قابل سنجش باشد.
این برندهای شرکتی مفید هستند، اما آنقدر که شما فکر میکنید وزنی ندارند. چرا؟ چون شما منابع، نفوذ و ثروت آن برندها را به همراه خود نیاورده اید. در واقع به هنگام استفاده از این برندها بسیار محتاط باشید. ممکن است ضررشان از سود رساندنشان بیشتر باشد، مخصوصا اگر بخشی از کارت ویزیت شما شوند. شما هیچوقت نمیدانید که آیا مشتری تجربه ناخوشایندی با برند خاصی داشته است یا نه. در آخر، تنها برندی که مشتریان به آن اهمیت میدهند برند شما، توانایی شما در ارائه ارزش پیشنهادی و سود بالقوه ایست که به آنها پیشنهاد میکنید.
2. با آسیبپذیر بودن مشکلی نداشته باشید
باور به خود، امید و اعتماد به نفس برای حرکت رو به جلو را میدهد و شما را به کامیابی نزدیکتر میکند. دامنه مشاهداتتان را گستردهتر میکند و دید جامعی برای دیدن اطراف و فرا رویتان را به شما میدهد. باور شور شما را برای دنبال نمودن فرصت های بی پایان تقویت می نماید؛ و به شما خاطر نشان می کند که روحیه کارآفرینی را با نوسازی ، بازسازی و پایداری در آغوش بکشید.
همانطور که بازار به ما یادآوری میکند، تجارت فرد را تعریف نمیکند بلکه این فرد است که تجارت را معنا میبخشد، تغییر روند از شرکتهای بزرگ جهانی به کارآفرینی میتواند سفری بسیار اختصاصی و مجزا باشد. به جای مقایسه خود با دیگران و زیر سوال بردن تصمیمات خود بر اساس نظرات دیگران، موارد ذکر شده و آمادگی خود برای کارآفرینی را مورد ارزیابی قرار دهید.
منبع: www.entrepreneur.com