واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering
واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering

طراحی هواپیمای کم نیاز به سوخت با سوخت هیدروژن

محققان مرکز طراحی صنعتی بارسلونا طرح مفهومی از هواپیمای غول‌پیکری را ارائه کرده‌اند که قادر است انرژی مورد نیاز جهت پرواز را با انرژی خورشیدی و بادی تأمین کند.
به گزارش پارسینه در طرح مفهومی هواپیمای غول‌پیکر AWWA-QG، پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی برای تأمین انرژی مورد نیاز هواپیما در نظر گرفته شده است.

میزان دی‌اکسیدکربن منتشر شده توسط این هواپیمای سازگار با محیط زیست، بدلیل استفاده از انرژی خورشیدی و بادی صفر است.

هواپیما مجهز به شش موتور سوخت هیدروژن است که در کنار پنج موتور با تکنولوژی ابررسانا، انرژی لازم جهت برخاستن از باند و رسیدن به ارتفاع مناسب را فراهم می‌کنند. هنگامی که هواپیما به ارتفاع مورد نظر می‌رسد، موتور مرکزی با تغییر وضعیت توربین، به ژنراتور باد تبدیل شده و انرژی الکتریکی مورد نیاز سایر موتورها را تامین می‌کند.

اگرچه انرژی الکتریکی تولیدی توسط توربین مرکزی برای حرکت آرام هواپیما و ثابت نگه‌داشتن سرعت کفایت می‌کند، اما برای افزایش ضریب ایمنی و تولید انرژی پاک، پنل‌های خورشیدی بر روی بال هواپیما در نظر گرفته شده‌اند.

پهنای بال هواپیما بیش از 95 متر است که بر روی آن پنل‌های خورشیدی نصب می‌شوند. انرژی مازاد تولید شده توسط ژنراتورها و پنل‌های خورشیدی برای مصارف اضطراری و در باطری‌های پرظرفیت ذخیره می‌شوند.

این هواپیمای سه طبقه در مجموع قادر به حمل 800 مسافر و خدمه است. 







نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد