واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering
واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering

میشلن و معرفی بادبان کشتی با بهبود 20 درصدی بهره‌وری سوخت (+فیلم و عکس)

این سامانه قابل باد شدن می تواند از باد که یک منبع انرژی رایگان، جهانی و اتمام ناپذیر است، استفاده کند.


عصر ایران شرکت میشلن به تازگی پروژه ویسامو (WISAMO) را معرفی کرده است که راه حلی نوآورانه مرتبط با کاهش انتشار کربن از بخش حمل و نقل دریایی محسوب می شود. پروژه بال بادبان متحرک (Wing Sail Mobility) یا به اختصار ویسامو، یک سامانه بال بادبان خودکار، تلسکوپی و قابل باد شدن است که می تواند روی کشتی های تجاری و قایق های تفریحی نصب شود.

دانلود فیلم اصلی

این سامانه قابل باد شدن می تواند از باد که یک منبع انرژی رایگان، جهانی و اتمام ناپذیر است، استفاده کند. یک کمپرسور هوای کوچک در این سامانه قرار دارد که برای باد شدن بال بادبان استفاده می شود. پس از باد شدن کامل، بال بادبان می توان انرژی باد را برداشت کرده و نیروی محرک برای حرکت کشتی به سمت جلو را تامین کند. طراحی انقلابی این بال بادبان می تواند به کاهش مصرف سوخت کشتی کمک کرده و در نتیجه با کاهش انتشار دی اکسید کربن اثر مثبتی بر محیط زیست داشته باشد.

بهبود 20 درصدی بهره‌وری سوخت کشتی با بادبان جدید میشلن (+فیلم و عکس)

همانگونه که اشاره شد پروژه ویسامو برای کشتی های تجاری و قایق های تفریحی قابل استفاده است و به ویژه می تواند برای کشتی های رول آن-رول آف، کشتی های باربری و تانکرهای نفت و گاز مناسب باشد. سامانه ویسامو محصول همکاری بین بخش پژوهش و توسعه میشلین و دو مخترع سوئیسی است.

بهبود 20 درصدی بهره‌وری سوخت کشتی با بادبان جدید میشلن (+فیلم و عکس)

این بادبان می تواند به عنوان یکی از تجهیزات اصلی روی کشتی های در حال ساخت نصب شود یا به عنوان یک بروزرسانی در کشتی های موجود بکار گرفته شود. دکل تلسکوپی این بال بادبان قابل جمع شدن است که می تواند ورود کشتی ها به بندرگاه و عبور آنها از زیر پل ها را تسهیل کند. میشلن مدعی است که این سامانه می تواند بهره‌وری سوخت یک کشتی را تا 20 درصد بهبود ببخشد.

بهبود 20 درصدی بهره‌وری سوخت کشتی با بادبان جدید میشلن (+فیلم و عکس)

به گفته میشل دژوآیو (Michel Desjoyaux)، دریانورد شناخته شده و سفیر پروژه ویسامو که در توسعه آن با تیم پژوهشی میشلن همکاری داشته است، مزیت نیروی محرکه بادی این است که از یک منبع انرژی پاک، رایگان، جهانی و گزینه ای که هیچ بحث و جدلی درباره آن وجود ندارد، استفاده می کند. این پروژه نوآورانه گزینه ای امیدوارکننده برای بهبود اثر زیست محیطی کشتی های تجاری و حمل نقل دریایی محسوب می شود.

بهبود 20 درصدی بهره‌وری سوخت کشتی با بادبان جدید میشلن (+فیلم و عکس)

در حال حاضر، حمل نقل دریایی 90 درصد از تجارت جهانی را در بر می گیرد و پیش بینی می شود تقاضا در این بخش تا سال 2050 سه برابر شود. بر همین اساس سازمان بین المللی دریانوردی طرحی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به میزان 50 درصد تا سال 2050 در دستور کار خود قرار داده است.

سامانه ویسامو قرار است ابتدا در سال 2022 روی یک کشتی تجاری بکار گرفته شود. میشلن انتظار دارد پس از تکمیل مرحله آزمایشی، در این سال تولید انبوه سامانه ویسامو را آغاز کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد