واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering
واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering

معرفی چند راهکار مفید برای مراقبت از خود***

معرفی چند راهکار مفید برای مراقبت از خود

معرفی چند راهکار مفید برای مراقبت از خود
گروه سلامت: به یاد داشته باشید که مراقبت از خودتان اصلا و ابدا خودخواهانه نیست.به گزارش سلامت نیوز بهار گذشته، بدنم به من گفت مشکلی را احساس می کند. من مثل خودم نبودم و مثل خودم رفتار نمی کردم. می دانستم که باید تغییراتی ایجاد کنم. قول دادم کمتر نوشابه بنوشم، دوباره شروع به دویدن کنم و هفت ساعت در شب بخوابم و از خودم مراقبت کنم.
 
ممکن است سخت باشد ولی باور کنید وقتی می گویم قصد دارم برای مدت طولانی روی این زمین باشم کاملا جدی هستم. من می خواهم بزرگ شدن بچه هایم را ببینم. قصد دارم کتاب های بیشتری بنویسم و بخوانم.
بنابراین به خودم نکته ای را یادآوری کردم: اگر می‌خواهم به همه چیز برسم، باید همان‌طور که از افرادی که دوستشان دارم مراقبت می کنم، از خودم هم مراقبت کنم.من در چند ماه گذشته از آن ترس چیزهای زیادی یاد گرفتم. این روزها، واضح‌تر فکر می‌کنم، ناامیدی را بهتر کنترل می‌کنم و در طول شب می‌خوابم؛ همه اینها به لطف تغییرات جزئی در دیدگاه و عادت‌های روزانه‌ام است.در زیر شش نکته مراقبت از خود آورده شده که واقعاً برای من معجزه کرده است:

خودتان را دوست داشته باشید قدم اول: به یاد داشته باشید که مراقبت از خودتان خودخواهانه نیست و برای خوشبختی و رفاه شما حیاتی است. شما محدودیت هایی دارید و این محدودیت ها برای کمک به شما برای حفظ سلامتی بسیار مهم هستند.
شما نیازهایی دارید و سزاوار محبت، استراحت، رزق و روزی و فیض هستید؛ درست مثل بقیه. شما رویاهایی دارید و لایق آن هستید که برای رسیدن به آنها زمانی صرف کنید تا قلبتان هم احساس زنده بودن کند.

به خودتان هدیه بدهید
آخرین باری که این کار را کردید کی بود؟ هر هفته چیزی را انتخاب کنید که شما را واقعا خوشحال می کند: یک کتاب جدید. یک مجله جدید زیبا برای ثبت رویاهای شما. یک ساعت خواب، یا ورزش، یا یک شاخه گل.
اگر هیچ چیز دیگری به ذهنتان نمی رسد، یک لحظه به خودتان فرصت دهید: همه ما هر از گاهی به یک لحظه لطف، بخشش یا پذیرش نیاز داریم.

خودتان را بازیابی کنید
به این فکر کنید که چه چیزی در کودکی شما را خوشحال می کرد. بوی کتاب کتابخانه بود؟ یا گوش دادن به جیرجیرک در شب؟ شاید صدای زدن گیتار یا راه رفتن با پای برهنه در چمن. سعی کنید آن تجربیات ساده و شیرین را بازسازی کنید.

درخواست کمک کنید
فرد قابل اعتمادی را انتخاب کنید و ناگفتنی ها را به زبان بیاورید: «من به کمک نیاز دارم.میترسم. مدتی است که مثل خودم نیستم.» به زبان آوردن بار و فشار روحی باعث می شود احساس سبکی کنید. به افراد نزدیک خود فرصتی بدهید تا از شما حمایت کنند.

فشار را از خودتان بردارید
در مورد مهارت های فرزندپروری خود چه می گویید؟ در مورد ظاهرتان به خودتان چه می گویید؟ درباره لیست طولانی کارهایتان چه می گویید؟ اکنون سعی کنید انتظارات واقع بینانه تری داشته باشید.سعی کنید امروز کلمه "باید" را از واژگان خود حذف کنید. و وقتی شب در رختخواب دراز کشیدید، از خود بپرسید: «آیا من امروز خوب بود؟آیا من آرامش داشتم؟ آیا من با خودم مهربان بودم؟» اگر پاسخ مثبت است، کافی است. بیش از اندازه هم کافی است.

به خوبی های خود توجه کنید
لحظه ای وقت بگذارید و موانع سختی را که بر آن ها غلبه کرده اید، یا درس هایی که آموخته اید، بشناسید و به این فکر کنید که چقدر پیشرفت کرده اید.سپس سعی کنید خود را از چشم کسانی که دوستتان دارند ببینید. آنها نقص، شکست و اشتباه را نمی بینند. آنها عشق را می بینند، عشقی که هرگز شکست نمی خورد. شما هم سعی کنید خودتان را زیبا ببینید و خودتان را دوست داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد