واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering
واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering

بنیان‌گذار «ویکی‌پدیا»: هوش مصنوعی هنوز دستکم ۵۰ سال دیگر می‌تواند به ابرانسان تبدیل شود

بنیان‌گذار «ویکی‌پدیا»: هوش مصنوعی ۵۰ سال دیگر می‌تواند به ابرانسان تبدیل شود
جیمی ویلز، بنیان‌گذار «ویکی‌پدیا» می‌گوید هوش مصنوعی هنوز دستکم ۵۰ سال با تبدیل شدن به یک «ابرانسان» فاصله دارد. او درباره کاربرد «چت جی‌پی‌تی» می‌گوید: «واقعا خیلی نکات را از دست می‌دهد و اشتباه مرتکب می‌شود. اشتباهاتش به ظاهر موجه می‌رسند، اما برای خودش منبع می‌تراشد و آشفته بازار است.» بنیان‌گذار «ویکی‌پدیا» احتمال همکاری این وبسایت با یکی از شرکت‌های فعال در عرصه هوش مصنوعی را رد نمی‌کند، اما تاکید می‌کند که این تصمیم باید پس از تامل و بررسی زیاد گرفته شود.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 جیمی ویلز، بنیان‌گذار «ویکی‌پدیا» می‌گوید هوش مصنوعی هنوز دستکم ۵۰ سال با تبدیل شدن به یک «ابرانسان» فاصله دارد.

او  عملکرد ابزار هوش مصنوعی «چت جی‌پی‌تی»  برای نگارش مطلب در «ویکی پدیا» را «آشفته بازار» توصیف کرد. او می‌گوید مطالبی که «چت جی‌پی‌تی» اکنون برای «ویکی پدیا» تهیه می‌کند «فاجعه» هستند و «اصلا جواب نمی‌دهند.»

او درباره کاربرد «چت جی‌پی‌تی» می‌گوید: «واقعا خیلی نکات را از دست می‌دهد و اشتباه مرتکب می‌شود. اشتباهتش به ظاهر موجه می‌رسند اما برای خودش منبع می‌تراشد و آشفته بازار است.»

«چت جی‌پی‌تی» محصول شرکت «اوپن ای‌آی» که سال گذشته به بازار عرضه شد بحث‌های زیادی را پیرامون هوش مصنوعی و تاثیر آن بر زندگی انسان‌ها پدید آورده است.

جیمی ویلز بر این باور است که هوش مصنوعی در آینده می‌تواند از انسان پیشی بگیرد اما کار ابزارهای هوش مصنوعی فعلا به احتمال زیاد به حمایت از فعالیت‌های فکری انسان محدود خواهد شد. 

بنیان‌گذار «ویکی‌پدیا» برکناری سام آلتمن از مدیرعاملی شرکت «اوپن ای‌آی» و بازگشت او به این کمپانی را «نگران‌کننده» می‌داند اما بر این باور است که در نهایت «این ماجرا هم می‌گذرد و انگار هیچ اتفاقی نیافتاده است.»

جیمی ویلز با وجود انتقادهایی که علیه ابزارهای کنونی هوش مصنوعی مطرح می‌شود استفاده از آنها را برای «ویکی پدیا» منتفی نمی‌داند. 

او معتقد است که می‌توان از این ابزارها برای کشف اشتباهات موجود در مطالب «ویکی پدیا» کمک گرفت. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند مطالب «ویکی پدیا» را با منابعی که از آنها استفاده می‌کنند مقایسه کنند و به این ترتیب اشتباهات اصلاح خواهد شد.

 بنیان‌گذار «ویکی‌پدیا» احتمال همکاری این وبسایت با یکی از شرکت‌های فعال در عرصه هوش مصنوعی را رد نمی‌کند اما تاکید می‌کند که این تصمیم باید پس از تامل و بررسی زیاد گرفته شود. 

«ویکی پدیا» هم‌اکنون برای ابزارهای هوش مصنوعی منبع مهمی محسوب می‌شود زیرا این ابزارها از اطلاعات منتشرشده در اینترنت برای تهیه مطالب خود کمک می‌گیرند.

منبع: یورونیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد