واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering
واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering

آیا شما می‌توانید بنیانگذار استارت‌آپ موفق بعدی باشید؟***

آیا شما می‌توانید بنیانگذار استارت‌آپ موفق بعدی باشید؟
آیا بنیانگذاران افسانه‌ای استارت‌آپ‌ها مانند مارک زاکربرگ، ایلان ماسک، لری پیج، سرگئی برین و جف بزوس علاوه بر ثروت زیاد و نفوذ شگفت‌انگیزی که بر زندگی ما دارند، وجه مشترک دیگری نیز با یکدیگر دارند؟ پاسخ بله است.

یک مطالعه جدید ویژگی‌های شخصیتی مهمی را که در بنیانگذاران موفق استارت‌آپ‌ها مشترک است، نشان می‌دهد. آی‌ای با محققی که بیش از ۲۰ هزار استارت‌آپ را تجزیه و تحلیل کرده تا بفهمد داشتن یک استارت‌آپ موفق به چه مواردی نیاز دارد، گفتگو کرده است.

به گزارش ایسنا، این مطالعه نشان می‌دهد که بسیاری از بنیان‌گذاران موفق استارت‌آپ‌ها دارای ویژگی‌های شخصیتی خاصی هستند که احتمال شکوفایی شرکت‌هایشان را افزایش می‌دهد.

مطمئنا مزایایی وجود دارند که به افراد اجازه می‌دهند تا در رقابت‌ها قدم بگذارند، اما نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که داشتن ویژگی‌های شخصیتی خاص می‌تواند کلید ایجاد یک کسب‌وکار بسیار موفق باشد.

این ویژگی‌ها همچنین ممکن است برای سرمایه‌گذاران بالقوه که به دنبال تصمیم‌گیری در مورد این هستند که آیا کسب‌وکاری که می‌خواهند ثروت خود را خرج آن کنند، نتیجه خواهد داد یا خیر، مفید باشد.

وجود چه ویژگی‌های شخصیتی در بنیانگذاران کسب و کارها بسیار اهمیت دارد؟

این مطالعه که توسط گروهی از محققان در دانشگاه نیو ساوت ولز(UNSW) سیدنی، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه فناوری سیدنی(UTS) و دانشگاه ملبورن انجام شد، نشان می‌دهد که در واقع یک شخصیت واحد برای «بنیان‌گذاران» وجود ندارد. در واقع، دانشمندان شش تیپ شخصیتی مختلف را که بنیانگذاران قدرتمند به طور کلی در آنها مشترک هستند، شناسایی کردند که نشان می‌دهد داشتن یک گروه «متنوع از نظر شخصیتی» می‌تواند برای استارت‌آپ‌ها کاملا مفید باشد.

ماجراجویی، اعتماد به نفس و سرزندگی سه ویژگی شخصیتی مهم بنیانگذاران استارت‌آپ‌های موفق اسبه طور کلی، جنبه‌های شخصیتی کلیدی که در موفق‌ترین کارآفرینان یافت می‌شود شامل علاقه به تنوع و تازگی و استعداد ماجراجویی و شروع چیزهای جدید است. آنها همچنین تمایل دارند در مرکز توجه قرار بگیرند و سطوح پایین‌تری از فروتنی نشان می‌دهند. علاوه بر این شور و نشاط خاصی را با سطوح فعالیت بالا را می‌توان در آنها دید.

برای این مطالعه، محققان هزاران شرکت تحت رهبری بنیانگذاران را بررسی کردند و زبان و فعالیت در حساب‌های توییتر(ایکس کنونی) آنها را با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشینی تجزیه و تحلیل کردند.

سپس پروفایل‌های شخصیتی را با اطلاعات بزرگترین پایگاه داده استارت‌آپ موسوم به کرانچ‌بیس(Crunchbase) مقایسه کردند تا ببینند چگونه ویژگی‌های شخصیتی بنیانگذاران با موفقیت کسب و کار ارتباط دارد.

آنچه  که محققان مشاهده کردند این بود که شخصیت اکثر بنیانگذاران موفق استارت‌آپ‌ها به طور قابل توجهی با جوامع عمومی پنج تفاوت بزرگ دارد.

این یک مدل پرکاربرد از شخصیت انسان است که به پذیرا بودن تجربیات، برون گرایی، وظیفه شناسی، روان رنجوری و توافق‌پذیری می‌پردازد.

گفتگو با یک محقق

آی‌ای با پروفسور پل ایکس مک کارتی(Paul X. McCarthy)، نویسنده اصلی مطالعه و استادیار در دانشگاه نیو ساوت ولز سیدنی گفتگو کرد.

پروفسور مک کارتی توضیح داد که چگونه دانشمندان از یادگیری ماشینی برای ارزیابی شخصیت بنیانگذاران استارتاپ‌ها استفاده کردند.

او گفت که آنها بنیانگذاران ۲۵ هزار شرکت در سرتاسر جهان(شامل غول‌هایی مانند آمازون، توییتر، تسلا موتورز و بسیاری از موارد دیگر را با استفاده از پایگاه داده صنعتی کرانچ‌بیس شناسایی کردند.

سپس آنها بنیان‌گذارانی را که در توییتر فعال بودند شناسایی کردند و از نمونه بزرگی از متن توییت‌های آنها به عنوان ورودی استفاده کردند. یک الگوریتم یادگیری ماشینی از توییت‌ها برای استنباط هر یک از ویژگی‌های شخصیتی آنها در ۳۰ جنبه استفاده کرد.

همانطور که مک کارتی توضیح می‌دهد، از نظر علمی ثابت شده است استنتاج شخصیت با کمک یادگیری ماشینی با استفاده از داده‌های متنی رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و سایر منابع به اندازه‌ بررسی‌های همسر فرد دقیق است.

او همچنین به محدودیت‌های احتمالی چنین رویکردی اشاره کرد، از جمله اینکه افراد ممکن است شخصیت عمومی خاصی را برای پست‌های توییتر اتخاذ کنند. آیا پست های آنها واقعا نشان دهنده شخصیت آنها است؟ مک کارتی معتقد است که پنهان کردن شخصیت واقعی خود سخت است.

او همچنین گفت که تحقیقات قبلی توسط همکارانش در استنفورد در سال ۲۰۱۵ نشان داد که پیش‌بینی شخصیت مبتنی بر رایانه چقدر خوب عمل می‌کند و در واقع دقیق‌تر از ارزیابی‌های همکاران، دوستان و خانواده است و از نظر دقت با قضاوت همسران قابل مقایسه است.

مهمترین صفات بنیانگذاران چیست؟

این تحقیق آن دسته از ویژگی‌های شخصیتی را که ممکن است در میان بنیان‌گذاران موفق کسب‌وکار مهم‌تر باشد، نمایان کرد. ماجراجویی، اعتماد به نفس و سرزندگی، سه مورد برتر معرفی شد.

چند نفر می‌توانند بنیانگذاران موفقی باشند؟

پروفسور مک کارتی همچنین در مورد اینکه چند نفر در سراسر جهان ممکن است دارای ویژگی‌های شخصیتی باشند که می‌تواند آنها را به بنیانگذاران موفقی تبدیل کند اینگونه توضیح داد: ما از الگوریتم زبانی ماشینی استفاده کردیم تا پیش‌بینی کنیم چند نفر ذهنیت کارآفرینی دارند. با بررسی یک پایگاه داده بزرگ جهانی از داده‌های شخصیتی دقیق در مورد بیش از ۶۸۶ هزار نفر از بیش از ۱۰۰ کشور مختلف، به طور متوسط دریافتیم که ۸.۴ درصد از افراد دارای ویژگی‌های شخصیتی هستند که با کارآفرینان موفق مطابقت دارد. باید خاطرنشان کرد که یک تیپ شخصیتی واحد وجود ندارد بلکه شش مورد از آن وجود دارد.

این آمار نشان می‌دهد که از هر ۱۲ نفر، یک نفر ممکن است از نظر شخصیتی، آنچه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق لازم دارد را داشته باشد. البته، همه آن‌ها واقعا علاقه‌مند به راه‌اندازی یک تجارت نخواهند بود و بسیاری نیز احتمالا فرصت آن را ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد