واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering
واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering

معرفی ده سریال پربیننده دنیا

محمد مهدی مبارکی

10 سریالی که آخر سر به خاطر صحبت بیش از اندازه دوستانتان می‌بینید

به طور حتم دوستانتان در گفتگوهایشان درباره فیلم یا سریالی صحبت می‌کنند که ممکن است شما آن را ندید باشید. بعد از کلی حرف درباره فیلم موردنظر آخر سر برای ساکت کردن دوستانتان می‌شینید و فیلم را مشاهده می‌کنید. در ادامه به ۱۰ فیلم و سریالی که به خاطر همین موضوع باید ببینید تا دوستانتان را در زمان به میان آمدن بحثی درباره فیلم و سریال همراهی کنید را نام برده‌ایم.

Black Mirror ( پخش از سال 2011 - همچنان در حال پخش )

آینه سیاه (به انگلیسی:Black Mirror) را می‌توان جزو عجیب‌ترین و خلاقانه‌ترین سریال‌هایی دانست که طی چند سال گذشته ساخته شده است. این سریال علمی-تخیلی در انگلیس ساخته و در شبکه اینترنتی ‌نت‌فیلکس پخش می‌شود. سریال به طور علنی نقدی آشکار بر روابط انسانی و تکنولوژی دارد و سعی دارد به بیننده در مورد این شیوه زندگی اسفبار هشدار دهد. سریال در هر قسمت خود بخشی از زندگی امروزه انسانها را به باد انتقاد می‌گیرد. اعتیاد به تکنولوژی، نظام سرمایه داری، زندگی سیاست مداران و قانون قضایی و پورنوگرافی و میل مردم به خشونت مجازی تنها بخشی از چیزهایی هستند که در سریال به آنها پرداخته می‌شود.در واقع سریال بدون هیچ ترسی و البته بدون هیچ تعارفی به تمام چیزهایی که هالیوود در سالهای اخیر سعی کرده آنرا به عنوان لایف استایل آمریکایی جا بیندازد حمله و به شدت از آن انتقاد میکند.آینه سیاه از محصولات کاملا اورجینال نتفلیکس محسوب میشود.سریال با استقبال به شدت بالای منتقدین و به خصوص تماشاگران همراه بوده است

Parks and Recreation(پخش از سال 2009 تا 2014 میلادی)

«پارک‌ها و تفریحات» (Parks and Recreation) مجموعه 125 قسمتی است که از شبکه NBC طی سال‌های 2009 تا 2014 و در ژانر کمدی پخش می‌شد. از بازیگران این سریال می‌توان به  ایمی پولر، رشیدا جونز، عزیز انصاری، نیک آفرمن، آبری پلازا، پل اشنایدر، کریس پرت، ادام اسکات و راب لو اشاره کرد. این فیلم توانست در زمان پخشش نامزدی و جوایز متعددی را از جمله Primetime Emmy Award (امی ساعات پربیننده) و پنج نامزدی جایزه امی و یک جایزه گلدن گلوب برای بازیگر پولر و همچنین نامزدی مجموعه کمدی / موزیکال را در گلدن گلوب بدست بیاورد. روزنامه معتبر Time نیز در سال ۲۰۱۲ این سریال را به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی سال انتخاب کرد.

Breaking Bad ( پخش از سال 2008 تا 2013 میلادی) 

آیا کسی را می‌توانید پیدا کنید که با نام هیزنبرگ یا «والتر وایت» آشنا نباشد؟ Breaking Bad را می‌توان جزو موفق‌ترین سریال‌های چند دهه اخیر دانست. بی‌شک بیشتر شما دوستان با این مجموعه تلویزیونی آشنا هستید. مجموعه‌ای که در ژانر درام توسط «وینس گیلیگان» تهیه و ساخته شد. «والتر وایت» داستان مفصلی دارد که نمی‌توان در این مقاله گنجاند. معلم شیمی که به سرطان ریه مبتلا می‌شود و برای تامین هزینه‌های مالی خودش و خانواده‌اش به همراه دانش آموزش پیشینش یعنی «جسی پینکمن» شروع به تولید و پخش شیشه می‌کند. 20 ژانویه 2008 اولین قسمت از این مجموعه پخش شد و در ۲9 سپتامبر 2013 شاهد پخش آخرین فصل و آخرین قسمت از این مجموعه موفق و محبوب از شبکه AMC بودیم. 

The Wire (پخش از سال 2002 تا 2008 میلادی)

«شنود» (The Wire) نام سریالیست که در سبک جنایی-درام از شبکه HBO طی سال‌های 2002 تا 2008 میلادی پخش شد. این سریال که توسط نویسنده و خبرنگار سابق پلیس (دیوید سیمون) نوشته شده بود در پنج فصل (60قسمت) به نمایش در آمد. در هر فصل از «شنود» ما شاهد جنبه‌های مختلفی از شهر بالتیمور بودیم. متاسفانه این فیلم با وجودیکه توسط بینندگان رتبه «عالی» را کسب کرد، هرگز برنده جایزه‌ای نشد. «شنود» توسط بسیاری از منتقدان به عنوان بزرگ‌ترین سریال تلویزیون توصیف شده است.

Friday Night Lights (پخش از سال 2006 تا 2011 میلادی)

«جمعه شب‌های روشن» (Fiday Night Lights)  داستان شهر کوچکی بنام «دیلن» که در ایالت تگزاس آمریکا واقع شده است را روایت می‌کند. به هیچ وجه فکر نکنید که قرار است در جمعه شبی، زامبی‌ها شهر را فرا بگیرند. چراکه در این سریال بیشتر از هر سریالی دیگری که به کشتار و قتل فکر می‌کند، به زندگی فکر شده است. رکن اساسی فیلم «ورزش» و فوتبالی است که جمعه شب‌ها برگزار می‌شود. ما از جایی وارد داستان این سریال می‌شویم که شهرنشینان برای تیم فوتبال دبیرستانشان (دیلن پنترز) یک سرمربی جدید بنام «اریک تیلور» را استخدام می‌کنند تا تیمشان را قهرمان کند. در کل فیلم جوی آرام، اما هیجان انگیز دارد و مطمئن باشید از دیدنش خسته نمی‌شوید.

Freaks and Geeks (پخش در سال 1999)

«فریک و گیکز» (Freaks and Geeks) جزء آن دسته سریال‌هایست که همچنان مشخص نیست به چه خاطر بعد از پخش فصل اول کنسل شد! امتیاز این فیلم از IMDB به طور خارق العاده‌ای 8.9 از 10 است. این سریال که در ژانر کمدی است توسط «پال فیگ»  و «جود آپاتو» کارگردانی و ساخته شد. «ُریگ و گیکز» از شبکه NBC طی سال 1999 - 2000 پخش شد. شاید جالب باشد بدانید که فقط از این سریال 8 قسمت ساخته شد.این سریال در مجله تایم سال 2007 در لیست ۱۰۰ سریال برتر تاریخ قرار گرفت. 

Orphan Black ( پخش از سال 2013 - همچنان در حال پخش )

«یتیم سیاه» (Orphan Black) یک سریال کاندایی در ژانر علمی-تخیلیست که توسط «گریمی منسون» و «جان فاکت» ساخته و کارگردانی شده است و از سال ۲۰۱۳ در حال پخش است. اگر جزو طرفداران سریال‌هایی هستید که به پیامد‌های اختلاقی و معنوی کلون سازی  و شبیه سازی از انسان‌ها می‌پردازند؛ باید حتما این سریال را ببینید. زیرا دقیقا به همین موضوع می‌پردازد و اثرات مربوط به مسائل هویت شخصی را به تصویر می‌کشد.

Luther (پخش از سال 20۱۰ تا 2015 میلادی)

«لوثر» (Luther) پروژه بریتانیایی است که طی سال‌های 2010 و ۲۰۱۵ از شبکه BBC One پخش شد. در این سریال ما شاهد به تصویر کشیدن زندگی شخصیت اصلی فیلم - جان لوثر - هستیم. کارآگاهی که با پروژه‌های متفاوتی رو به رو می‌شود. اگر جزو طرفداران سریال «شرلوک» هستید به هیچ وجه  «لوثر» را از دست ندهید. خالق و نویسنده این سریال «نیل کراس» است. پخش «لوثر» از جولای 2013 شروع شد و در دسامبر 2015 به پایان رسید. 

Hannibal ( پخش از سال 2013 تا 2015 میلادی)

همانند تمام سریال‌ها، مدیران شبکه فصل اول را به صورت آزمایشی خریداری و پخش می‌کنند و در صورتی مورد توجه قرار گرفتند آن را برای فصل‌های بعدی تمدید می‌کنند. Hannibal نیز مانند تمام سریال‌ها به صورت آزمایشی پخش شد و توانست در همان قسمت‌های نخست به پر بیننده ترین سریال NBC تبدیل شود. این ماجرا تا فصل سوم ادامه داشت که به یک باره خبر کنسل شدن فصل چهارم سریال منتشر شد! مگه میشه؟ سریال به این خوش ساختی چرا باید در اوایل راهش کنسل شود. بعد از به وجود آمدن کمپین‌های مختلفی با موضوع واحد یعنی «ساخت فصل چهارم Hannibal» شبکه NBC گفت فصل چهارم ساخته می‌شود و پس از گذشت چند روز این شبکه زیر حرف قبلی‌اش زد و باز کار ساخت فصل چهارم را کنسل کرد. Hannibal روایتگر زندگی  یک مامور FBI به نام «ویل گراهام» است که با روش خاصی توانسته به مقام بالایی برسد. وی در روش برگزیده‌اش با تمرکزی بر روی قتل صورت گرفته خودش را جای قاتل قرار می‌دهد و به جای قاتل فکر می‌کند. همه چیز برای وی خوب و خوش در حال سپری شدن است تا زمانی که یک روانشناس کاربلد به نام «هانیبال لکتر» وارد داستان می‌شود. این دو در ابتدا پروژه‌های متعددی را باهم حل می‌کنند اما پس از گذشت مدتی «ویل گراهام» به ذات حقیقی «هانیبال» پی می‌برد. 4 آوریل 2013 اولین قسمت و در 22 ژوئن 2015 آخرین قسمت از این سریال به نمایش درآمد.

Doctor Who ( پخش از سال 2005 - همچنان در حال پخش)

دوازده سال! کمتر سریالی را می‌توان پیدا می‌کرد که بعد از گذشت ۱۲ سال همچنان پخش می‌شود. به نحوی می‌توان گفت هیچ سریالی را نمی‌توانید پیدا کنید که تا این مدت عمر کرده باشد. «دکتر هو» (Doctor Who) جزو پربیننده‌ترین ساخته های شبکه تلویزیونی BBC است که در ژآنر علمی-تخیلی روایت می‌شود. شاید جالب باشد بدانید که پخش این سریال در اصل ازسال 1963 آغاز شده است و دکتر هویی که این روزها می‌بینید به عنوان سری جدید این سریال به حساب می‌آید. «دکتر هو» این روزها به عنوان نشان فرهنگ معاصر بریتانیایی شناخته می‌شود. داستان سریال «دکتر هو» درباره شخصیتی است که با ماشین زمان خود (تاردیس) در زمان سفر می‌کند و با شیاطین تمدن‌ها می‌جنگد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد