واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering
واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering

سه نوع شراکتی که استارتاپ ها به آن نیازمندند


ایجاد چند شراکت کلیدی کوچک، خصوصاً در مراحل اولیۀ ایجاد کسب‌وکار، یک راه بسیار ارزشمند برای افزایش مشتریان شما و کسب جریان‌های اضافی درآمدی است. 


راه‌اندازی یک کسب‌وکار هرگز ساده نبوده است، خصوصاً زمانی که بازار مستمراً شلوغ‌تر می‌شود. پیدا کردن راه‌هایی که موجب استحکام کسب‌وکار شما شوند و ارتباطات لازم برای موفقیت کسب‌وکارتان را در مراحل اولیه فراهم آورند پیوسته دشوارتر می‌شود. با این حال هنوز هم راه‌هایی برای این کار وجود دارد. 

شراکت با شرکت های دیگرِ در حال رشد می تواند جرقه‌ای برای نوآوری در میان تیم‌های شما ایجاد کرده و عرصه‌ای برای جذب مشتریان جدید از دستۀ منحصربه‌فردی از مصرف‌کنندگان فراهم آورد. هر ارتباط ایجاد شده باید به شکل یک خیابان دوطرفه باشد تا از انتفاع هر دو طرف از این ارتباط اطمینان حاصل گردد.

در برخی مقاطع شراکت‌ها موجب کاهش عایدات می‌گردند، خصوصاً زمانی که تیم کوچکی برای مدیریت روابط وجود دارد. با این حال برخی شراکت‌های کلیدی موجب خلق تفاوت‌های عمده‌ در مراحل رشد یک شرکت می‌شوند. در اینجا به سه گونه از روابطی می‌پردازیم که تأثیر چشمگیری در کسب‌وکار ما داشته‌اند. در ادامه با اسکیل ما همراه باشید.


1. بازاریابی متقابل

برای یک شراکت‌ موفق در بازاریابی متقابل، شرکت‌هایی را باید بیابید که به ارائۀ محصول مکمل (و نه رقیب) شما می‌پردازند. علاوه‌براین، باید شرکت‌هایی با مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از مشتریان را در نظر بگیرید که در منطقۀ هدف مشابه قرار می‌گیرند. این روش یک تاکتیک بسیار مفید به هنگام جذب سرمایۀ اولیه‌مان در کیک‌استارتر (یکی از بزرگترین پلتفرم های جذب سرمایه عمومی) بود. 

شرکت تولید جوراب ما با یک شرکت تولید کفش همکاری می‌کرد (محصول مکمل و نه رقیب) تا بتواند صفحۀ کیک‌استارتر آنها را در معرض دید پشتیبان‌های مالی ما قرار دهد. آنها نیز همین کار را برای ما انجام دادند. با در نظر گرفتن پروژه‌های بسیاری که هرروزه به کیک‌استارتر اضافه می‌شوند، دیده‌شدن توسط حامیان بالقوه اغلب دشوار است. با این حال، این شراکت افزایش بازدید از صفحه‌ای که به جمع‌آوری کمک‌های مالی اختصاص داده بودیم را ضمانت می‌کرد.

2. کانال های خرده‌فروشی

درحالیکه مدل کسب‌وکار ما به صورت فروش اینترنتی و مستقیم محصولات به مصرف‌کننده بود، خیلی زود ارزش ایجاد آگاهی محلی برند و افزایش مسیرهای دسترسی به بازار را دریافتیم. به هنگام در نظر گرفتن شرکای خرده‌فروش، اندیشیدن درخصوص راه‌های خلق برندی که بتوانند به شیوه‌ای منحصربه‌فرد ما را از دیگر رقبا متمایز سازند بسیار حائزاهمیت بود. ما مسلماً در بوتیک‌های محلی که با سبک ما همخوانی داشته باشند محصولات خود را توزیع می‌کنیم. با این حال، شما می‌توانید ما را در داروخانه‌های اعیانی حومۀ شهر و یا سالن‌های مجلل پیرایش مرکز شهر نیز بیابید. 

داشتن شرکای خرده فروشی متعدد به ما اجازه می‌دهد تا استراتژی منحصربه‌فردی در ارتباط با هریک از آنها پیش گیریم و تعداد مصرف‌کنندگان محصولات خود را افزایش دهیم. همچنین می‌توانیم از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که هریک از شرکا این موضوع را که ما در حال افزودن ارزش به کسب‌وکار آنها هستیم درک کند. 


3. همکاری در زمینۀ محصولات

این قبیل همکاری‌ها فرصتی یگانه برای تسهیم ارزش ویژه برند و بازاریابی متقابل در گروه‌های موجود مصرف‌کنندگان هر برند ایجاد می نماید. اولین همکاری ما در زمینۀ تولید جورابی است که با همکاری یک کارگاه محلی ساخت نوشیدنی در سنت لوئیس طراحی شده است. به کمک آنها، ما توانستیم جورابی را تولید کنیم که آوازۀ آن در میان طرفداران آنها پیچید و آنها نیز متعهد شدند تا جوراب‌های ما را از طریق مغازه‌های هدیه‌فروشی خود به فروش برسانند.

به ازای هر جفت جوراب به فروش رفته (چه در این مغازه ها و یا در وب‌سایت)، یک جفت جوراب به پناهگاه بی‌خانمان‌ها اهدا می‌کنیم. این همکاری و برنامۀ کمک به خوبی در میان مشتریان وفادار آنها پذیرفته شده و این امکان را برای هر دو شرکت فراهم آورده تا درخصوص هواداران یکدیگر آگاهی کسب کنند. این قبیل همکاری‌ها فرصت‌های زیادی برای متنوع‌سازی جریان‌های درآمدی ما ایجاد کرده و برند ما را تقویت می‌کنند. 


هر شراکت بالقوه باید با ملاحظات دقیق و ارتباطات شفاف انجام پذیرد، چرا که مدیریت این قبیل روابط پیچیدگی‌های مضاعفی را در کسب‌وکار شما ایجاد می‌کند. با این حال، خلق چند شراکت کلیدی کوچک، خصوصاً در مراحل اولیۀ ایجاد کسب‌وکار، یک راه بسیار ارزشمند برای رشد مشتری‌ها و ایجاد جریان‌های اضافی درآمدی است.


منبع: www.entrepreneur.com

نویسنده : Sarah Haselkorn


کلمات کلیدی :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد