واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering
واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering

چند راه برای فعال کردن ژن ها برای بهبود عملکرد بدن و ذهن

ژن‌ها حاوی اطلاعاتی هستند که همه‌چیز را از ظاهر گرفته تا هوش تعیین می‌کنند. همه این ژن‌ها را از والدینشان به ارث می‌برند و نحوه زندگی والدین بر ژن‌های فرزندانشان تاثیر‌گذار است.

این تصور که ژن‌هایی که به ارث می‌بریم همیشگی است، غلط است. شیوه زندگی و شرایط می‌تواند باعث فعال شدن ژن‌ افراد و غیرفعال کردن ژن‌های دیگر شود. در اینجا به راه‌هایی برای تغییر محیط اطراف و شیوه زندگی برای عملکرد بهتر بدن و ذهن اشاره می‌کنیم. در ادامه این مطلب با اسکیل ماهمراه باشید.


1.  شما دقیقا همان چیزی هستید که می‌خورید

نقش تغذیه و خوراک بسیار مهم بوده و تاثیر شگرفی بر بدن و ذهن ما دارد. اگر به طور مرتب غذای سالم و مغذی مصرف کنید، ژن‌هایتان هم به همان میزان پاسخگو خواهند بود. مواد غذایی سالم، ژن‌های حیاتی که تاثیر مثبتی بر ذهن و بدن شما دارند را بیدار می‌کند. برای فعال بودن ژن‌ها داشتن رژیم غذایی سالم و مداوم حیاتیست.

من دوست دارم برنامه غذایی دقیقی در طول هفته داشته باشم. برنامه غذایی سالم من شامل نسخه اصلاح شده از رژیم غذایی انسان های اولیه می باشد. و این نه تنها ذهنم را هشیار نگه می‌دارد، بلکه کمک می‌کند تا عملکرد مطلوبی به هنگام کار داشته باشم. با این رویه در طی سه سال گذشته بیش از هر زمان دیگری احساس سلامتی می‌کنم.


2. استرس می‌تواند محرک تغییرات باشد

همه با استرس سر‌ و کار دارند، و همین می‌تواند بر سلامت و ژن‌های ما تاثیرگذار باشد. اگر به طور مداوم در معرض استرس باشید، ژن‌های مفید بخصوصی به مرور زمان فعال شده و با سرکوب کردن استرس به شما کمک می‌کنند. و همین امر تاثیر مستقیم بر سلامت و بهره‌ وری شما دارد.

من دوست دارم برای مبارزه با استرس به دویدن بپردازم و در حین رانندگی به موسیقی محبوبم گوش فرا دهم. من از ترفندهای نیروبخش ذهنی مثبت و تمرینات تنفسی برای  کمک به ذهنم و پایین آوردن ضربان قلبم استفاده می‌کنم.


3. سبک زندگی فعال بهترین ژن‌ها را بیدار می‌کند

سبک زندگی فعال بر تغییرات هم تاثیرگذار است. حتما نباید خوره ورزش باشید تا نتایج خوبی بدست آورید. آنچه نیاز دارید ورزش و فعالیت‌های بدنی مثل رقصیدن یا دویدن به طور مرتب است. بدنتان ژن‌های لازم برای حمایت از چنین فعالیت‌هایی را به مرور زمان فعال می‌کند. و همین تاثیر مثبتی بر سلامت، ذهن و بازدهی بیشتر خواهد داشت.

من هر هفته با اشتیاق ورزش می‌کنم. به کراس‌فیت و موآی‌تای می‌پردازم و و مایل‌ها با جلیقه‌ای 20 پوندی (10 کیلویی) می‌دوم. و همچنین از چیزهایی خلاقانه مثل کلاس‌های هیپ هاپ لذت می‌برم.


4. پیرامونتان را تغییر دهید

گاهی اوقات تغییر محیط اطراف به آسانی تاثیرگذاری بر دیگر جنبه‌های زندگی نیست، اما در موارد کوچکی می‌توان آن را کنترل کرد. به طور منظم در معرض خورشید بودن، محیط خانگی تمیز و زندگی در نزدیکی منطقه‌ای پر از درخت می‌تواند بر فعالیت ژن‌ها، ذهن، بدن و حتی روحیه تاثیرگذار باشد.

من محیط کارم را تمیز و منظم نگه می‌دارم و دوست دارم مرتبا محل کارم را تغییر داده و سفر کنم. نتیجه‌ آن برای من شیوه زندگی پربازده و پویایی را در‌بردارد.




نویسنده: Andrew Medal

منبع: www.entrepreneur.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد