واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering
واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering

سه چیزی که برای سرمایه گذاران واقعا مهم است و آنها مواردی نیست که شما فکر می کنید



کریس مایرس Chris Myers (نویسنده مقاله) در آخرین کتاب خود یک بخش کامل را به این موضوع اختصاص داد که کارآفرینان باید به دنبال چه چیزی در سرمایه گذاران بالقوه باشند. ولی هرگز این موضوع ضروری تر را که سرمایه گذران به دنبال چه چیزی در شرکت های پرتفولیوی بالقوه هستند را مورد بررسی قرار نداده است.

نویسنده کتاب دو نوبت سرمایه گذاری عمده در شرکت خود BodeTree داشته و اکنون در حال نهایی کردن سومین دور سرمایه گذاری می باشد. از طریق تجربیات سرمایه گذاری خود مواردی که سرمایه گذاران واقعا به آنها اهمیت می دهند را فراگرفته است.

تصورغلطی بین کارآفرینان وجود دارد که سرمایه گذاران به تکنولوژی زرق و برق دار، رشد اولیه یا ترس از دست دادن سرمایه اهمیت می دهند. اگرچه این موارد نقش مهمی در فرایند تصمیم گیری آنها دارد اما مهمترین مواردی نیستند که سرمایه گذران به دنبال آن باشند. اینکه بدانیم چه چیزی مهم است میتواند وجه تمایزی بین یک رابطه موفق سرمایه گذار/کارآفرین، و یک  فاجعه باشد.

در ادامه با اسکیل ما همراه باشید تا با سه موضوعی که برای سرمایه گذاران بسیار با اهمیت است آشنا شوید.



 توانایی ایجاد تعادل بین استراتژی و اجرا

کارآفرینان معمولا  به یک یا دو گروه تقسیم می شوند: تصویر بزرگ "افراد استراتژیست"، یا  متمرکز بر تاکتیک " افراد اجرایی". مدیرعاملان موفق دارای توانایی ایجاد تعادل بین این دو دسته مهارت هستند. به همین دلیل است که به محض اینکه شرکت سرو سامان بگیرد و در حال رشد باشد مؤسسان با رهبران مجرب جایگزین می شوند. سرمایه گذاران خوب فهمیده اند برای اینکه یک شرکت موفق باشد، استراتژی و اجرا باید در تعادل باشد. در نتیجه آنها به دنبال یک مسیر روشن روبه جلو به سمت یک تعادل پایدار هستند.

دو روش وجود دارد تا به این تعادل دست یافت. اولین روش این است که مؤسسینی انتخاب شوند که خود آگاهی کافی برنقاط ضعف خود داشته باشند. این مؤسسین آنهایی هستند که یا قادرند در نقش فرد اجرایی رشد کنند یا آن را ترک می کنند. گزینه دوم این است که به دنبال مؤسس نادری بود که درآن واحد هم توانایی تفکر بزرگ را داشته باشد و هم آن تفکرات را در بوته عمل بیاورد.



یک تیم مشتاق

در یک استاراپ جایی برای خود رضایتی نیست. هر عضو تیم از مؤسس گرفته تا جدیدترین عضو باید اشتیاق موفق شدن را داشته باشند. هر کسی نقش خود در یک شرکت جوان را به عنوان یک کار روتین تلقی کند محکوم به شکست است.

سرمایه گذاران زمانی که تصمیم میگیرند چه کسی را با سرمایه و زمان، مورد حمایت خود قرار دهند، به دنبال این فرهنگ جاه طلبی و بلند همتی هستند. علامت های مثبت مرتبط به این فرهنگ این است که اعضای تیم اشتیاق اثبات شده برای کسب و کار داشته و به طور پایدار به دنبال انجام وظیفه خود باشند و همیشه آنها را به حد و اندازه مورد نظر خود سوق دهند.

هر کسب و کاری مادامی که بازار را هدایت می کنند با دست اندازها و چالش هایی روبرو می شود. اگر تیمی هم تراز، برانگیخته و مشتاق باشد تقریبا هر کدام از این مشکلات قابل برطرف شدن می شوند. تیمهای مشتاق تیم های بهره وری هستند و سرمایه گذاران این موضوع را به خوبی می دانند.



صداقت بالاتر از همه چیز است

در طی فرآیند راستی آزمایی موارد بسیار کمی وجود دارد که برای کارآفرینان ناخوشایندتر از سرمایه گذاران باشد. قبل از اینکه یک سرمایه گذار به همراه کارآفرین از هوایپمای فرضی بیرون بپرد، هر دو به دنبال دانستن این هستند که چتر نجاتشان کار می کند یا نه. به همین خاطر است که صداقت همه چیز است. سرمایه گذاران قبل از تصمیم گیری ریزترین مسائل عملکرد گذشته حال و آینده شرکت را بررسی می نمایند.

ممکن است وسوسه زیادی از طرف کارآفرینان وجود داشته باشد تا تلاش کنند داده ها را به صورت خوشبینانه برای ارائه به سرمایه گذران ارائه کنند. روی همه رفته تقریبا کل کسب و کار یک موضوع خصوصی  برای سرمایه گذاران است و شکست های شرکت یک شکست شخصی تلقی می شود. به هر حال کارآفرینان باید بیاموزند که به صداقت بیش از نتایج گذشته اهمیت دهند.

هر شرکتی دارای چالش ها، شکستها و نقاط ضعفی در سابقه خود می باشد. سرمایه گذران کارآفرینانی را می خواهند که درستی و صداقت را به نمایش می گذارند و در فرایند راستی آزمایی خیلی سریع مسائل را باز می کنند. به نظر می رسد این کار خلاف عقل باشد اما مورد خطاب دادن نقاط ضعف خود در اوایل کار ممکن است سبب شود سرمایه گذاران تا مدت های مدیدی در کنار شما بمانند.

سرمایه گذران خوب قبل از سرمایه گذاری، اول وظیفه خود را انجام می دهند. کارآفرینان باید این موضوع را تشخیص دهند و یادبگیرند تا صداقت و خوش نیتی خود را در سرتاسر فرآیند به ظهور برسانند. چون در پایان کار سرمایه گذران بیشتر درباره این خصیصه های بنیادین اهمیت قائلند تا چیز های دیگر.


کریس مایرس هم بنیان گذار و مدیر عامل BodeTree است و نویسنده کتاب کارافرینی روشن " Enlightened Entrepreneurship" می باشد.

 



منبع:www.forbes.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد