واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering
واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering

زندگی کردن در "شهر هوشمند" را تجربه کنید

زندگی کردن در "شهر هوشمند" را تجربه کنید (از ایمنا)

در مغازه های شهر هوشمند عکس تمامی محصولات بر روی پوستر قرار دارد
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۷
زندگی کردن در
 
به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا در جهان آینده روز ما با چک کردن اطلاعات مربوط به آب و هوا و سیستم حمل و نقل آغاز می شود،به گونه ای که این اطلاعات بر روی آیینه های حمام ظاهر می شوند.از دیگر چشم اندازهای جهان آینده اتومبیل های هوشمند هستند که نه تنها ما را به محل کار می رسانند،بلکه بهترین مسیر را انتخاب کرده و به شیوه ای هوشمندانه از محل های پر ترافیک دوری می کنند.خودروهای نسل آینده حتی از برنامه ملاقات های ما نیز خبر دارند و ایمیل های ما را بر روی داشبورد خود نشان می دهند.این خودروها برای جلوگیری از برخوردها و تصادفات با یکدیگر صحبت می کننند.علاوه بر این در جهان آینده سفارش و خرید ناهار توسط تلفن های همراه صورت می گیرد و افراد با استفاده از آیینه های ۳ بعدی فروشگاه ها که دارای با نمای ۳۶۰ درجه است لباس های جدید خود را پرو می کنند.

اما مواردی که عنوان شد تنها گوشه ای از "شهر هوشمند" که در نمایشگاه امسال بارسلونا رونمایی شد را نشان می دهد. آیینه مفهومی این شهر که توسط شرکت اورال بی طراحی شده است دارای سنسور حرکتی است و هنگامی که فرد دست های خود را در نزدیکی آیینه قرار دهد،آیینه تعاملی فعال می شود. از دیگر محصولات اورال بی می توان به مسواک هوشمند اشاره کرد که دارای قابلیت بلوتوث بوده و به گوشی هوشمند متصل می شود.حال چنانچه کاربر محکم مسواک بزند،مسواک هوشمند سیگنال هایی را به گوشی ارسال می کند که به صورت هشدار نمایش داده می شود.

شرکت های خودروسازی کوآلکام،آئودی و ... هر یک خودروهایی جدید با ویژگی های منحصر به فرد ارائه کرده اند که از این میان به خودروی مرسدس کوالکام اشاره می کنیم.داشبورد این خودرو مجهز به صفحه لمسی است و اطلاعاتی نظیر مسیرهای رانندگی،میزان فشار وارد شده به تایرها، مصرف سوخت و سرعت خودرو بر روی آن ظاهر می شود.همچنین داشبورد لمسی قابلیت اتصال به رادیوی اینترنتی را نیز دارد.این در حالی است که شرکت های AT&T و BMW سیستم های۴G و شناسایی صوتی را به خودروهای نسل آینده اضافه کرده اند و شرکت آلمانی DT سیستم پارک خودرو را تعبیه کرده است که رانندگان را برای پیدا کردن جای پارک نزدیک راهنمایی می کند.در این روش محل پارک خودرو در سراسر شهر نشان داده شده و سنسورهایی که در فضای پارک کارگذاشته شده است جاهای خالی را نشان می دهد. 


در فروشگاه های مواد غذایی شهر هوشمند عکس تمامی محصولات بر روی پوستر قرار گرفته است و برچسب هایی بر روی عکس ها وجود دارد که کاربر می تواند گوشی خود را مقابل آنها قرار داده و اقلام مورد نیاز را در سبد فروشگاه حاضر کند.سپس افراد پول اجناس خریداری شده را می پردازند و آنها را دریافت می کنند.

تی شرت ورزشی هوشمند موسوم به D-Shirt یکی دیگر از دستاوردهای شهر هوشمند است که شرکت فرانسوی سیتیزن آن را ساخته است.جنس این تی شرت از پارچه فابریک مخصوص می باشد و مجهز به سنسورهای ویژه است که موقعیت کاربر،سرعت و میزان ضربان قلب او را نشان می دهد.علاوه بر این سنسورهای تی شرت هوشمند اطلاعات را به فرستنده ای که در پشت آن قرار دارد می فرستد و این داده ها نیز به نوبه خود به گوشی هوشمند کاربر ارسال می شود که تنها از فاصله ۱۰ متری گوشی قابل انتقال است.

برگردان: لیلا شهبازی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد