واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering
واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering

ساخت پوست انسان با کمک پرینتر سه بعدی

پوست انسان چاپ می‌شود

دانش > تحقیق‌ و‌ تولید - همشهری آنلاین:
شرکت فرانسوی اورئال با همکاری با شرکت زیست‌مهندسی اورگانوو پروژه‌ای را برای تولید پوست انسان با استفاده از تکنیک چاپ سه‌بعدی آغاز کرده‌است.

براساس گزارش BBC، به گفته شرکت اورئال، قرار است از این پوست چاپی برای استفاده در آزمایش محصولات آرایشی این شرکت استفاده شود. شرکت اورگانوو درحال حاضر به واسطه ادعای ساخت کبد انسان با استفاده از چاپ سه‌بعدی جنجال‌آفرین شده‌است، اما این اولین‌باری است که با شرکتی آرایشی در راستای تولید اندام‌های چاپی همکاری می‌کند.

متخصصان دانش انجام چنین پروژه‌ای را قانونی و مفید می‌دانند زیرا معتقدند در اختیار داشتن بانکی از پوست انسان می‌تواند فواید پزشکی زیادی داشته باشد و در مواقع لزوم به نجات جان قربانیان سوختگی بپردازد اما این پرسش را مطرح کرده‌اند که چرا یک شرکت آرایشی باید به پوست انسان دسترسی داشته باشد.

شرکت اورئال درحال حاضر پوست بدن انسان را با استفاده از نسوج اهدایی بیمارانی که تحت جراحی زیبایی قرار گرفته‌اند کشت داده و مورد استفاده قرار می‌دهد. این شرکت سالانه بیش از 100 هزار نمونه پوست 0.5 سانتیمتر مربعی کشت داده و 9 تنوع پوستی از نظر سن و نژادی را تولید می‌کند.

این شرکت در بیانیه‌ای به مزایای چاپ سه‌بعدی پوست بدن انسان پرداخته‌ و این همکاری جدید را پیشرفتی در ایجاد تکنیک‌های آزمایشگاهی برای ارزیابی ایمنی و عملکرد محصولات آرایشی و بهداشتی توصیف کرده‌ و توانایی‌های این زمینه مطالعاتی و تکنولوژیکی را بیشمار عنوان کرده‌است.

شرکا اورئال چارچوب زمانی خاصی برای تولید و چاپ پوست انسان اعلام نکرده و می‌گوید این پروژه در مراحل اولیه تحقیقات قرار دارد.

شرکت اورگانوو یکی از اولین شرکت‌هایی است که بدون استفاده از چارچوب زیستی اندام‌های انسان را چاپ کرده و آنها را برای فروش عرضه می‌کند. این شرکت سال گذشته اعلام کرد موفق به چاپ سه‌بعدی کبد انسان شده‌است،‌ادعایی که بسیاری از متخصصان نسبت به درستی آن تردید دارند، زیرا به اعتقاد آنها ساخت کبد با ساخت پوست انسان که ساختاری لایه‌ای و ساده دارد،  فرایندی متفاوت را می‌طلبد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد