واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering
واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering

معنی نامگذاری و جایگاه آن

توضیح لغات نامگذاری: واحد یا unit در زبان بازرگانی (commercial) یک مجموعه تحت مدیریت است که از اجزاء تشکیل دهنده برای بعضی شرکتها می باشد و از نظر مفهومی برپایه یک حیطه فعالیت خاص شکل می گیرد، در بعضی شرکتها به بخش (Division) هم تعبیر می شود. عبارت کمکی (subsidiary) به واحدهایی که استقلال بیشتری داشته و در کنار و زیر یک شرکت مادر فعالیت می کنند، گفته می شود. عبارت مشترک (common) به این مفهوم است که واحد ما بین شرکتهای مختلفی که با آنها کار می کند و خواهد کرد یک مجموعه مشترک و بین شرکتی است. در واقع این واحد در همکاری با شرکتهای مختلف و زیرمجموعه حقوقی آنها قرار می گیرد و کار پژوهشی و مهندسی خاصی را که قرارداد می بندد انجام می دهد. همچنین واحد پروژه ها و پروسه های خاص خود را دارد و پیگیری می کند.

 نام «هوش یار-تواندار» با توجه به هدف مهم هوش مصنوعی و روباتیک برای واحد انتخاب شده است. «هوش یار» یعنی یاری دهنده هوش که با ارتقاء مستمر دانش هوش مصنوعی، فراورده های مربوطه نیز مدام از نظر توان هوشی ارتقاء و یاری می شوند و متقابلاً می توانند به عنوان ابزارهای کمکی برای هوش انسان در فرایندهای هوش محور مثل تصمیمگیریها و ... مفید واقع شوند، همچنین واحد می تواند با مشاوره های فکری و علمی یاریگر هوش و فکر افراد حقیقی و حقوقی باشد. تواندار نیز به عامل (Agent) بودن فراورده ها (مثل روباتها) اشاره دارد، و همچنین به توان علمی و اجرایی واحد برای همکاریهای در محدوده اهداف خود اشاره می کند. از آنجایی که بکارگیری عاملهای هوشمند در ساختن ابزارها و تحقق اهداف واحد نقش محوری و کلیدی دارد، به عنوان نام واحد انتخاب شده تا سرلوحه فعالیتها و جهتگیریها باشد. همچنین به شنونده درباره ماهیت مشاوره ای - اجرایی واحد توضیح می دهد و از این جهت نیز سرلوحه فعالیتهای واحد برای توسعه خود می باشد تا بتواند توان مناسب مشاوره ای و اجرایی خود را توسعه دهد.

7600011498

نظرات 1 + ارسال نظر
علی ناصری پنج‌شنبه 11 دی 1393 ساعت 13:48

بسیار کار جالبیه یک پیشنهاد که اگه عضو گیری کنید متونید روی کمک های مالی و یا حتی کاری بچه های عضو حساب کنیم

سلام
خوشحالیم که خوشتون آمده. بله قصد ما هم این بوده که کسانی که علاقه مشترک با ما دارند به همکاری با ما جذب شوند و به همین شکل اعلام علاقه برای همکاری کنند. ممنون از اعلام شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد