واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering
واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering

پرفروشترین زندگینامه ای که از هیتلر نوشته شده است

«ایان کرشاو» در پرفروشترین زندگینامه ای که از هیتلر نوشته شده است پیشوا را در اوج قدرت خود به خوانندگان معرفی می کند. میلیونها نفر از مردم آلمان از اینکه هیتلر توانسته بود کشور را به شایستگی از بحران اقتصادی به سلامت بیرون ببرد از او بُت ساختند. حزب نازی، نخبگان نظامی و صنعتی، کارتل های اقتصادی و مدیران عالیرتبه در مسابقه ای شرکت داشتند که باید در «راستای منویات پیشوا» با هم رقابت می کردند. هیتلر نیز در این دوران اندیشه اهریمنی خود را قوام بخشید تا قاره اروپا را زیر استیلا و یوغ رایش سوم در آورده و همزمان یهودیان را نابود کند. 

هیتلر و ارتش رژیم نازی سه سالِ تمام  قاره اروپا را در شعله های جنگی خانمان سوز به آتش کشیدند و در کشورهای اروپایی حمام خون به راه اندختند. سربازان ارتش نازی به همراه واحدهای نظامی و خونخوار سازمان اِس.اِس هزاران نفر از مردم و نظامیان کشورهای شکست خوردۀ در جنگ را قصابی کردند و از دم تیغ گذراندند. 

«ایان کرشاو» در این دو جلد نشان می دهد که چگونه با برتری یافتن متفقین در جنگ، هیتلر به تدریج از یک «نابغه نظامی شکست ناپذیر» به «قماربازی تمام عیار» تبدیل شد که «بباخت هر چه بودش»؛ و نایودی و ویرانی را به کشورش تقدیم کرد طوریکه ناچار شد در اعماق ویرانی های برلین و در پناهگاهی زیر خروارها آوارِ به جامانده از پایتخت رایش به زندگی خود خاتمه دهد. 

ایان کرشاو در دو جلد «دوران سرمستی» و «دوران ویرانگری» زندگی هیتلر را به زیبایی به تصویر کشیده و برای این کار پژوهش بسیار گسترده ای را انجام داده،  اسناد و مدارکی را کاویده که تا کنون هیچ پژوهشگری بدانها نپرداخته است. این کتاب به یقین موثق ترین زندگی نامه هیتلردر دوران ما است.
این کتاب را محسن عسکری جهقی با نثری روان و زیبا به فارسی ترجمه و انتشارات ثالت منتشر کرده است.

 از وفور «مدح ها» هیتلر شد!

از وفور «مدح ها» هیتلر شد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد