واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering
واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار»     (HT-CSURE)

واحد مشترک کمکی پژوهش و مهندسی «هوش یار-تواندار» (HT-CSURE)

Hooshyar-Tavandar Common Subsidiary Unit for Research & Engineering

اجاق خورشیدی پخت غذا


غذایی با طعم خورشید! (+عکس)

طبق گزارش سازمان ملل، بیش از ۳ میلیارد نفر در دنیا با استفاده از سوخت هایی که هم برای سلامتی خودشان و هم محیط زیست مضر است، پخت و پز دارند.

موبنا – مدتی است که با پیشرفت تکنولوژی استفاده از ابزار های مختلف سولار نیز باب شده است. این وسایل توانایی بهره برداری از نور خورشید به عنوان منبع انرژی مورد نیاز خود را داشته و با تبدیلاتی که به وقوع می پیوندد، فرآیند مد نظر شما به راحت ترین شکل ممکن انجام خواهد گرفت. از جمله یکی از پر کاربرد ترین ابزار هایی که با انرژی خورشیدی کار می کنند، می توان به اجاق های سولار اشاره کرد. به خصوص اگر اهل گردش در طبیعت باشید به یکی از این دست اجاق ها نیاز پیدا خواهید کرد. عدم نیاز آن ها به هر گونه انرژی الکتریکی و سوخت هایی که سلامت محیط زیست را به خطر می اندازند، مزیتی بزرگ محسوب می شود. در ادامه یکی از با کیفیت ترین اجاق های سولار تحت عنوان گوسان را معرفی خواهیم کرد.

گوسان وسیله ای کاملا تکنولوژیک است که تعریف متفاوتی از یک اجاق مسافرتی را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. این اجاق سولار با استفاده از تکنولوژی لوله خلا، نور خورشید دریافت شده را در راستای پخت و پز سالم و دوست دار محیط زیست به کار خواهد بست. برای طبخ غذا به کمک این اجاق نیاز به استفاده از پروپان و یا زغال چوب به عنوان سوخت نخواهید داشت و تنها ظرف مدت زمان ۲۰ دقیقه غذای لذیذتان حاضر است. تقریبا هر کاری که در آشپزخانه خانه خود انجام می دهید، این اجاق نیز انجام خواهد داد. از پختن سبزیجات، سرخ کردن ماهی، گرم کردن گوشت گرفته تا حتی پخت شیرینی!

 

اجاق سولار گوسان نور خورشید را بر لوله خلا مذکور متمرکز می کند. این فرآیند حدود ۸۰ درصد از اشعه های ساطع شده از جانب خورشید بر لوله را به انرژی گرمایی تبدیل کرده که دما در آن حتی ممکن است تا ۵۵۰ درجه فارنهایت نیز بالا رود. برخلاف گرمای فوق العاده زیادی که در لوله تولید می شود، دما در بدنه ی خارجی دستگاه به اندازه ای است که می توانید بدون آسیب بافتی آن را لمس کنید. علاوه بر این موارد، پخت و پز در محیط با رطوبت بالای گوسان، نه تنها طعم بهتری به غذا ها می بخشد بلکه تمامی مواد ضروری و ویتامین های غذایی نیز حفظ شده و یک وعده لذیذ سالم را میل خواهید کرد. این اجاق مجهز به پنل فتوولتاییک بوده که از سامانه های تولید برق از انرژی خورشیدی است. لوازم جانبی به منظور پخت و پز در شب نیز تدارک دیده شده اند. در مجموع دستگاه با مصرف تنها کسری از انرژی یک اجاق برقی معمولی، غذای مورد نظر شما را به بهترین شیوه ممکن طبخ خواهد کرد.

 

طبق گزارش های سازمان ملل، بیش از ۳ میلیارد نفر در دنیا با استفاده از سوخت هایی که هم برای سلامتی خودشان و هم محیط زیست مضر است، پخت و پز می کنند. در این میان هر ساله میلیون ها نفر نیز به علت گاز های سمی متصاعد شده از این سوخت ها جان خود را از دست می دهند. از این رو لزوم روی آوردن به اجاق های سولار بیش از پیش آشکار خواهد شد. اگر به سفر علاقه مند هستید و گشت و گذار در طبیعت یکی از عادت های اصلی زندگی روزمره شما است، اجاق های سولار را جایگزین نمونه های معمولی کنید. بدین ترتیب هم از طعم خوب غذا لذت خواهید برد و هم از طول عمر بیشتر!
 


 
منبع: پول نیوز | نویسنده: سمیه علی اصغری





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد